Endnu en gang ser vi kyniske personer udnytte ældre menneskers tillid og sårbarhed. Det er både usselt og krænkende for ofrene. Vi håber, at offentligheden kan hjælpe os med at identificere personerne, så vi kan få sat en stopper for deres handlinger. Samtidig vil jeg benytte lejligheden til at opfordre pårørende og venner til at tage snakken med deres ældre familiemedlemmer eller bekendte: Banker, myndigheder og lignende kontakter aldrig borgere på den her måde over telefonen, siger vicepolitiinspektør Lars Peter Madsen fra Sydøstjyllands Politi.Via dette link kan de se billeder af de mistænkte gerningsmænd. Borgere med eventuelle oplysninger om de tre mistænkte personer kan kontakte Sydøstjyllands Politi på 1-1-4.
Sydøstjyllands Politi efterlyser gerningsmænd bag en række kontaktbedragerier i Jylland
De tre mistænkte personer har franarret ældre borgere kort og værdigenstande flere steder i Jylland.
Sydøstjyllands Politi beder offentligheden om hjælp til at finde tre gerningsmænd bag flere kontaktbedragerier. Kontaktbedragerierne er begået i 2025 i henholdsvis Østjylland, Vestjylland og i Sydøstjylland.
Fremgangsmåden har typisk været, at de ældre borgere bliver ringet op af en person, der udgiver sig for at være fra banken. De tilbyder at bringe kort og værdigenstande i sikkerhed. Herefter dukker et ”bankbud” op på adressen og tager værdigenstandene med.
Politiets foreløbige efterforskning har ikke skaffet identifikationer, hvorfor vi nu beder offentligheden om at hjælpe os med at finde frem til personerne.
